Müügitingimused

Käesolevad tingimused jõustuvad, kui tellija on kinnitanud oma tellimuse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis või tasunud talle esitatud arve alusel ettemaksu.


MÜÜGILEPINGU ÜLDTINGIMUSED

MÕISTED

  1. Müüja – Granimar OÜ

  2. Ostja – füüsiline või juriidiline isik, kes on müüjaga sõlminud müügilepingu müüja toote ostmiseks. Müügileping võib sisaldada paigaldusteenust kui pooled on selles kokku leppinud.

  3. Tarbija -  füüsilisest isikust ostja, kes sõlmib müüjaga müügilepingu toote või teenuste ostmiseks eesmärgil, mis ei ole seotud tema majandus- või kutsetegevusega.

  4. Hinnapakkumine – müüja poolt koostatud, piisavalt määratletud sisuga pakkumus pakutava toote, müügihinna, tarnetingimuste ja vajadusel teenuste kohta, mille alusel ostja saab teha ostuotsuse.

  5. Müügilepingu sõlmimine – müügilepingu sõlmimiseks loetakse tellimuse esitamist - st hinnapakkumise aktsepteerimist (nõustumus VÕS §20 tähenduses) kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

  6. Toode – müüja poolt toodetud köögi- või vannitoatasapind või tasapinna osa.

  7. Teenused – toote valmistamiseks vajalik mõõdistamine; toote transport müüja tehasest ostja nimetatud asukohta; toote paigaldamine ostja nimetatud asukohas;

  8. Tarnetingimus – ostja valitud ja müügilepingus kokku lepitud EXW, DAP või DDP vastavalt tarneklauslite kehtivale (Incoterms 2020) redaktsioonile kui ei ole kokku lepitud teisiti.

  9. Reklamatsioon – ostja poolt vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis ja  piisavalt määratletud sisuga pretensioon toote või teenuse mittevastavusest kokku lepitud tingimustele.

  10. Müügigarantii - Müügigarantii on müüja lubadus müüdud asi garantiis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest asendada või parandada või seda hooldada, et tagada selle vastavus garantiis ettenähtud tingimustele, või maksta tagasi asja eest tasutud ostuhind.

TOOTETEAVE

  1. Müüja avaldab tooteteabe (müügi- ja garantiitingimused, tarnetingimused) hinnapakkumises või müüja kodulehel. Hinnapakkumises võib tooteteabe avaldada viitena kodulehele.

  2. Ostjal on kohustus tutvuda talle hinnapakkumises teatavaks tehtud ja müüja kodulehel oleva tooteteabega enne lepingu sõlmimist. Eeldatakse, et müügilepingu sõlmimise hetkeks on ostja tooteteabega tutvunud.

  3. Materjalinäidised ja taasesitamist võimaldavad andmed toote materjali kohta (nt fotod, videod) on informatiivse tähendusega. Toote värv jms võib näidisest erineda sõltuvalt kasutatava materjali töötlemisomadustest, tekstuurist.

  4. Tootel võib esineda värvitooni või mustri variatsioone või materjali struktuurist tingitud iseärasusi mida ei olnud võimalik tuvastada fotodelt või näidistelt: Väikesed õhumullid (nähtavad väikeste heledate täppidena). Väikesed täkked (paistavad pragudena). Struktuuri erinevused (paistavad plekkidena). Muud kõrvalekalded värvi ja mustri toonis juhul, kui toote mõõtmete tõttu on selle valmistamiseks kasutatud mitut tahvlit.

MAKSETINGIMUSED

  1. Hinnapakkumise kinnitamisega või ettemaksuarve tasumisega loetakse, et ostja on tutvunud ning aktsepteerinud müüja müügitingimused (üldtingimused, eritingimused, garantiitingimused).

  2. Maksetähtaeg lepitakse kokku müügilepingus või märgitakse arvel.

  3. Ostja on kohustatud tasuma arved tähtaegselt. Tasumisega viivitamisel on müüjal õigus nõuda viivist tähtajaks tasumata summalt 0,03 % iga viivitatud päeva eest kuni arve tasumiseni.

  4. Tasumisega viivitamine ei võta ostjalt tasumise kohustust.

  5. Arve tasumisega viivitamisel on müüjal õigus esitada nõue kohtule või inkassole sõltumata meeldetuletuste ja viiviste rakendamisest.

  6. Kõik vaidlused lahendatakse Eesti seaduste järgi.

TARNETINGIMUSED

  1. Pooled lepivad müügilepingu sõlmimisel kokku, kas toode müüakse EXW, DAP või DDP tarnetingimusel.

  2. Tarneaeg lepitakse kokku müügilepingu sõlmimisel ning algab hinnapakkumise kinnitamise päevast. Juhul, kui tegu on ettemaksuga müügiga, siis hakkab tarneaeg kulgema ettemaksuarve tasumise kuupäevast.

  3. Kokku lepitud tarneaeg võib muutuda materjalide tarneahelas tekkinud takistuste tõttu või materjali omadustest tingitud eripärade tõttu töötlemisprotsessis. Müüja ei vastuta tarne viivituse ega sellega seotud kulude (nt elektritööd ja san. tehniliste tööd) eest, kui ta teavitab ostjat tarneaja muudatusest või materjali omaduste tõttu töötlemise käigus toimunud probleemidest viivitamata.

  4. Müüja ei vastuta tarne hilinemise tagajärgede eest, kui tarne viibimine ei ole tingitud müüjast ja tarne viibib mõjuval põhjusel (nt materjali tarneahelas tekkinud viivitus, materjali purunemine töötlemisprotsessis materjali omaduste tõttu vms)  ning müüja on ostjat õigeaegselt viivitusest, selle põhjusest teavitanud ja uuest tarnetähtajast teavitanud.

TOOTE ÜLEANDMINE-VASTUVÕTMINE, OMANDIÕIGUSE ÜLEMINEK

  1. EXW tingimusel tarnitud toode loetakse üle antuks kui müüja on väljastanud ostjale üleandmisakti ning on toote müüja tehases kättesaadavaks teinud. Ostja kannab kõik riskid ja kulud, mis on seotud laadimisega ja järgnevad kauba pealelaadimisele müüja nimetatud laadimiskohast (tehasest).

  2. DAP või DDP tingimusel tarnitud toode loetakse üle antuks kui see on tarnitud ostja poolt müügilepingu sõlmimisel nimetatud sihtpunkti ning antud sihtpunktis koos üleandmisaktiga üle ostja esindajale. Müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni ostja nimetatud asukohani sihtpunktis. Mahalaadimiskulud kannab ostja kui pooled ei ole kokku leppinud teisiti.

  3. Tarnitud toode loetakse vastu võetuks kui ostja on allkirjastanud üleandmisakti või transpordi saatelehe. Kui ostja ei allkirjasta akti / saatelehte, siis loetakse toode vastu võetuks, kui ostja ei esita reklamatsiooni 3 (kolm) päeva jooksul toote tegelikust üleandmisest.

  4. Lisateenustega müügilepingu alusel tarnitud ja paigaldatud toode loetakse üle antuks kui paigaldustööd on lõppenud ja pooled on allkirjastanud üleandmise-vastuvõtmise akti.

  5. Müüjal on õigus lugeda tellimus vastu võetuks Ostja poolt vastuvõtuakti allkirjastamata kui Müüjal on tellimuse üleandmist (paigaldamist) kinnitavad, kirjalikult taasesitatavad tõendusmaterjalid (fotod, e-kirjad vms).

  6. Sõltumata kokku lepitud tarnetingimusest tasub ja vastutab ostja eritehnikat nõudvate toodete mahalaadimise eest ning ostja kannab ka eritehnikat nõudvate toodete laadimise ja asukohta teisaldamise käigus tekkinud purunemise riisikot.

  7. Toote omand läheb ostjale üle ostuhinna täieliku tasumisega (omandireservatsioon). Kuni ostuhinna täieliku tasumiseni on toode müüja omand.  Omandireservatsioonile tuginedes võib müüja asja ostjalt välja nõuda, kui müüja on lepingust taganenud. Kui müüja nõue, mille tagamiseks omandireservatsioon kokku lepiti, on aegunud, võib müüja asja ostjalt välja nõuda vastavalt omandi kaitse sätetele.

TEENUSED – MÕÕDISTUS JA PAIGALDUS

  1. Kui ostja on müüjalt tellinud mõõdistuse või paigalduse, siis peab ostja või ostja esindaja viibima tööde läbiviimise juures. Ostja poolt antud info vajalike muudatuste või täienduste kohta fikseeritakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

  2. Kõigist ostja poolt pärast tasapindade mõõdistamist tellimuses tehtavatest muudatustest peab ostja teavitama müüjat vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis. Kõik kulud, mis tekivad teatamiskohustuse täitmatajätmisest, kannab ostja.

  3. Kõik muudatuse tegemisega kaasnevad lisakulud kannab ostja.

  4. Müüja ei paku olemasolevate töötasapindade demonteerimise teenust, töötasapinna ja seina vahelist silikoonimist, aknalaudade paigaldust, elektri- ja torutöid kui pooled ei ole sõlminud sellekohast kirjalikku erikokkulepet.

TAGANEMISÕIGUS

  1. Taganemisõigus ei kehti toodetele, mis on valmistatud eritellimusena ostja mõõtude ja7või soovide järgi. Eritellimusena valmistatud tooteks loetakse kõik tooted, mida müüja on pidanud ükskõik, millisel viisil töötlema, et kohandada toormaterjal ostja soovidele vastavaks.

  2. Ostjal on õiguskaitsevahendina õigus müügilepingust taganeda, kui ta on esitanud müüjale põhjendatud reklamatsiooni ning müüja on nõustunud reklamatsiooniga ning lubanud toote parandada või asendada kuid ei ole asja parandamist või asendamist lubatud tähtaja jooksul lõpule viinud.

 VALMISTUSTOLERANTSID

  • Täisnurksus +/- 2 %
  • Kõverus +/- 2 %
  • Paksus +/- 2 mm sama tarnepartii piires. Vastastikku asetatavad plaadid tuleb esiserval lihvida samale paksusele.
  • Tasapinna mõõtude tolerantsid tasapinna pikkuses +/- 3 mm ja tasapinna laiuses +/- 2 mm
  • Väljalõigete mõõdud +/- 3 mm
  • Väljalõigete asukoha mõõdud +/- 3 mm
  • Ülekate kandevkonstruktsioonist +/- 3 mm

  Tehnoloogiline paigaldusvaru:

  • Tasapindade ja seinte vahel on 3 - 4 mm
  • Taustaplaatide ja seinte vahel on 3 - 4 mm
  • Taustaplaatide ja ülemiste kappide vahel on 5 - 6 mm
     
  • Kui valamu või pliidiplaat paigaldatakse tööpinnaga samas tasapinnas (süvistatud paigaldusviis), on pindade kõrguste lubatud kõrvalekalle +/- 2 mm. Kivitahvlid, pliidiplaadi ja valamuservad ei ole alati täiesti sirged, kuid jäävad tootja lubatud tolerantside sisse.
     
  • Kui pliidiplaat paigaldatakse tööpinnaga samas tasapinnas (süvistatud paigaldusviis) tehakse süvis vastavalt tootja joonisele. Kui joonist ei ole, siis enamik tarnijaid soovitab kivist töötasapinna ja pliidiplaadi klaasi vahele jätta vähemalt 3 mm laiuse silikoonvuugi. Kui vuuk on väiksem, siis nad ei pruugi anda pliidiplaadile vastupidavuse garantiid.  Kui klient soovib  vuugi vahet väiksemat kui 3 mm,  siis Granimar OÜ ei vastuta võimalike hilisemate pretensioonide eest.

Antud tolerantsid kehtivad, kui ruumi seinad on sirged ja mööbli aluskapid või muud konstruktsioonid, kuhu peale paigaldatakse kivitasapinnad on paigaldatud nõuetekohaselt sirgelt ja loodis. Vastasel juhul on piiratud võimalused toota tasapinnad lubatud tolerantside piires.